• 09379699030
  • کرج
  • شنبه تا پنج شنبه: 9 صبح - 7 عصر
ارتباط با ما

10 قدم برای ساخت یک فروشگاه اینترنتی موفق

درباره ما

طراحی سایتی واکنشگرا ، با امکانات کامل ، اختصاصی و مطابق با استانداردهای دیجیتال مارکتینگ... هدف ما در طراحی سایت: برندسازی ، افزایش ترافیک سایت و افزایش فروش خدمات و محصولات شماست .

آخرین اخبار

ما چطور می توانیم کمکتان کنیم ؟

حوزه های کاری : طراحی سایت، سئو سایت، دیجیتال مارکتینگ.

10 قدم برای ساخت یک فروشگاه اینترنتی موفق

اینترنت در چند سال گذشته تحول باورنکردنی ای را به ارمغان آورده است و روز به روز بر تعداد خریدارانی که برای خرید کالا به صورت آنلاین اقدام می کنند بیشتر می شود.

زمانی که از یک فروشگاه اینترنتی خرید آنلاین انجام دادید، پرداخت کردید و سپس محصولات خریداری شده را درب منزل خود دریافت کردید، متوجه شدید که فرایند خرید اینترنتی خیلی پیچیده نبوده، اما واقعیت این است که بسته به روندی که برای طراحی فروشگاه اینترنتی دنبال می شود، این فرایند ممکن بود پیچیده باشد و شما را در هر مرحله از خرید آنلاین، ناخشنود کند.

در این مقاله 10 اقدام قابل انجام برای بهبود وضعیت فروشگاه اینترنتی شما را بیان خواهیم کرد. این مراحل نه تنها وب سایت شما را به یک سایت حرفه ای تبدیل می کند، بلکه بر وضعیت فروش و بازاریابی شما نیز تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.

  • موضوع: ساخت یک فروشگاه اینترنتی موفق
  • مهارت ها: راه اندازی کسب و کار

در اینجا 10 قدم جهت ساخت یک فروشگاه اینترنتی موفق را ذکر خواهیم کرد:

1- پیدا کردن حوزه کاری خاص
وقتی صحبت از پیدا کردن یک حوزه خاص برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی می کنیم، خیلی مهم است که حوزه ای را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید و درباره آن اطلاعات کافی دارید. در ابتدا یک کاغذ بردارید و تمام مواردی را که دوست دارید بخرید و در سرگرمی ها و یا فعالیت های روزمره استفاده کنید را یادداشت کنید. به عنوان مثال اگر شما به مد و لباس علاقه دارید می توانید یک فروشگاه فروش شال و روسری یا فروشگاه فروش کفش و کیف و هر مورد دیگری که به مد و پوشاک مرتبط باشد ایجاد کنید. در مرحله دوم در شبکه های اجتماعی بررسی کنید و ببینید مردم در مورد چه موضوعی و بازار چه حوزه ای رضایت ندارند، این جستجو می تواند شما را به حوزه کاری مورد نظر برساند. نیاز را در شبکه های اجتماعی پیدا کنید و فروشگاه آنلاین خود را در آن حوزه راه اندازی کنید.
2- تحقیقات بازار
حالا که محصول احتمالی خود را پیدا کردید، قدم بعدی این خواهد بود که تعیین کنید آیا برای این محصول، یک بازار بزرگ برای طولانی مدت وجود دارد یا خیر؟ در غیر این صورت، مطمئناً نمی خواهید یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کنید تا بعداً بفهمید علاقه زیادی به محصولاتی که می فروشید در بین مشتریان وجود ندارد. یکی از مشکلاتی که معمولا وجود دارید این است که افراد فقط نیاز خود را می بینند. یعنی می بینند که یک نیاز برای خودش وجود دارد و فکر می کند پس همه افراد این نیاز برایشان جذاب است و اقدام به راه اندازی فروشگاه اینترنتی در آن حوزه می کند. درحالی که تحقیقات بازار یعنی ببینید واقعا برای محصولی که قصد فروش آن را دارید مشتری وجود دارید یا خیر؟ برای این کار می توانید از ابزارهایی مثل keyword planner tools و kwfinder استفاده کنید تا متوجه شوید که میزان علاقه و جستجو مردم نسبت به محصولی که شما قصد فروش آن را دارید چقدر است. ابزار دیگری که می تواند به شما کمک کند Google Trends می باشد که از طریق این ابزار می توانید میزان جستجو کلمات کلیدی مختلف را با هم مقایسه کنید. به عنوان مثال اگر بین راه اندازی فروشگاه اینترنتی فروش لباس ورزشی با لباس مجلسی تردید دارید، این ابزار می تواند میزان سرچ این عبارات را با هم مقایسه کند و آمار خوبی در اختیار شما قرار دهد.
3- ایده خود را مجدد بررسی کنید
اگر محصولی را انتخاب کرده اید که بازار خوبی دارد و شما امکان فروش آن را دارید بسیار عالی است؛ اما آیا مطمئن هستید که پس از طراحی سایت فروشگاه اینترنتی، مردم از شما خرید می کنند؟ به جای اینکه به مردم در رابطه با عالی بود محصول خود توضیح دهید، سعی کنید راهی برای باز کردن کیف پول آن ها پیدا کنید. اگر کاربران تمایلی برای این کار نداشته باشند، پس یک جای کار اشتباه است. در این بخش دلایلی که ممکن است کاربران از شما خرید نکنند را بیان خواهیم کرد: قیمت محصولات شما بسیار بالاست. محصولی بهتر از محصول شما در بازار موجود است. مخاطبان درستی را هدف قرار نداده اید. تقاضایی برای محصولات شما وجود ندارد برای یافتن جواب این سوال را از خود بپرسید: چه چیزی مانع خرید محصولات شما می شود؟
4- رقبای خود را بشناسید
چه رقابتی در حوزه ای که می خواهید در آن محصولات خود را بفروشید وجود دارد؟ اگر هیچ رقابتی وجود ندارد، پس باید قبل از انتخاب این حوزه دوباره فکر کنید. ممکن است به اندازه کافی سودآوری نداشته باشد یا تحویل آن بسیار دشوار باشد. از طرف دیگر ، اگر رقابتی وجود داشته باشد ، به این معنی است که اشخاصی در این حوزه، در حال کسب درآمد هستند. حالا شما باید در مورد آن اشخاص اطلاعات کسب کنید. طرح تجاری یا بیزینس پلن، یافتن مشتریان هدف، دسته بندی محصولات و چگونگی کمک محصولات به مشتریان، مواردی هستند که می تواند به شما کمک کند و قبل از ورود به رقابت حتما باید همه این موارد را بدانید و آماده کنید. مواردی که در بالا ذکر شد حتما باید مکتوب باشند و اینکه بگویید تمامی این موارد در ذهن ما است کافی نیست. در غیر این صورت، مطمئناً نمی خواهید یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کنید تا بعداً بفهمید علاقه زیادی به محصولاتی که می فروشید در بین مشتریان وجود ندارد. یکی از مشکلاتی که معمولا وجود دارید این است که افراد فقط نیاز خود را می بینند. یعنی می بینند که یک نیاز برای خودش وجود دارد و فکر می کند پس همه افراد این نیاز برایشان جذاب است و اقدام به راه اندازی فروشگاه اینترنتی در آن حوزه می کند. درحالی که تحقیقات بازار یعنی ببینید واقعا برای محصولی که قصد فروش آن را دارید مشتری وجود دارید یا خیر؟ برای این کار می توانید از ابزارهایی مثل keyword planner tools و kwfinder استفاده کنید تا متوجه شوید که میزان علاقه و جستجو مردم نسبت به محصولی که شما قصد فروش آن را دارید چقدر است. ابزار دیگری که می تواند به شما کمک کند Google Trends می باشد که از طریق این ابزار می توانید میزان جستجو کلمات کلیدی مختلف را با هم مقایسه کنید. به عنوان مثال اگر بین راه اندازی فروشگاه اینترنتی فروش لباس ورزشی با لباس مجلسی تردید دارید، این ابزار می تواند میزان سرچ این عبارات را با هم مقایسه کند و آمار خوبی در اختیار شما قرار دهد.
5- یک شرکت طراحی سایت معتبر پیدا کنید
برای اینکه هم در هزینه و زمان صرفه جویی کنید پیشنهاد می شود که طراحی نسخه اول فروشگاه اینترنتی خود را به یک شرکت طراحی سایت معتبر بسپارید. پاسخ گویی مناسب و پشتیبانی یکی از موارد مهم در انتخاب شرکت طراحی سایت می باشد. همچنین رزومه و نمونه کارهای طراحی سایت شرکت پیمانکار را نیز به دقت بررسی کنید و اگر مقدور بود از تعدادی از مشتریان آن شرکتی که قصد همکاری با آن را دارید پرس و جو کنید. همواره پیشنهاد می شود که زمان زیادی برای انتخاب شرکتی که می خواهید طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی خود را به آن بسپارید صرف کنید، زیرا مسئولیت پذیری و قابل اعتماد بودن آن شرکت می تواند تاثیر بسیار زیادی در موفقیت یا عدم موفقیت کسب و کار شما داشته باشد. از طرف دیگر ، اگر رقابتی وجود داشته باشد ، به این معنی است که اشخاصی در این حوزه، در حال کسب درآمد هستند. حالا شما باید در مورد آن اشخاص اطلاعات کسب کنید. طرح تجاری یا بیزینس پلن، یافتن مشتریان هدف، دسته بندی محصولات و چگونگی کمک محصولات به مشتریان، مواردی هستند که می تواند به شما کمک کند و قبل از ورود به رقابت حتما باید همه این موارد را بدانید و آماده کنید. مواردی که در بالا ذکر شد حتما باید مکتوب باشند و اینکه بگویید تمامی این موارد در ذهن ما است کافی نیست. در غیر این صورت، مطمئناً نمی خواهید یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کنید تا بعداً بفهمید علاقه زیادی به محصولاتی که می فروشید در بین مشتریان وجود ندارد. یکی از مشکلاتی که معمولا وجود دارید این است که افراد فقط نیاز خود را می بینند. یعنی می بینند که یک نیاز برای خودش وجود دارد و فکر می کند پس همه افراد این نیاز برایشان جذاب است و اقدام به راه اندازی فروشگاه اینترنتی در آن حوزه می کند. درحالی که تحقیقات بازار یعنی ببینید واقعا برای محصولی که قصد فروش آن را دارید مشتری وجود دارید یا خیر؟ برای این کار می توانید از ابزارهایی مثل keyword planner tools و kwfinder استفاده کنید تا متوجه شوید که میزان علاقه و جستجو مردم نسبت به محصولی که شما قصد فروش آن را دارید چقدر است. ابزار دیگری که می تواند به شما کمک کند Google Trends می باشد که از طریق این ابزار می توانید میزان جستجو کلمات کلیدی مختلف را با هم مقایسه کنید. به عنوان مثال اگر بین راه اندازی فروشگاه اینترنتی فروش لباس ورزشی با لباس مجلسی تردید دارید، این ابزار می تواند میزان سرچ این عبارات را با هم مقایسه کند و آمار خوبی در اختیار شما قرار دهد.
6- وب سایت شما ریسپانسیو باشد
امروزه اگر وب سایت شما ریسپانسیو نباشد مثل این است که شما وب سایتی ندارید، زیرا در بسیاری از کسب وکارها بالای 80 درصد کاربران از طریق تلفن های هوشمند وارد وب سایت می شوند. همچنین در بسیاری از موارد ربات های گوگل نیز فقط نسخه موبایل وب سایت شما را بررسی می کنند. پس اگر سئو سایت برای شما مهم است و قصد کسب رتبه در موتورهای جستجو را دارید حتما باید وب سایت ریسپانسیو داشته باشید.
7- شبکه های اجتماعی را راه اندازی کنید
هر فروشگاه اینترنتی برای افزایش فروش و هدایت کاربران به سایت احتیاج به نوعی بازاریابی دارد. راه های زیادی برای بازاریابی محصولات وجود دارد مثل تبلیغات کلیکی، سئو و بازاریابی محتوایی، تبلیغات محیطی، تبلیغات در مجلات و روزنامه ها و سایر روش های تبلیغاتی. اما در بین همه این راه ها، شبکه های اجتماعی بهترین آن هاست. بهترین بخش بازاریابی شبکه های اجتماعی این است که رایگان می باشد. شما می توانید در شبکه های اجتماعی مختلف برای کسب و کار خود به صورت رایگان حساب کاربری ایجاد کنید. فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، لینکدین و بسیاری دیگر از شبکه های اجتماعی داخلی و خارجی وجود دارند که می توانید حساب کاربری کسب وکار خود را در آن ها ایجاد کنید و در معرض دید کاربران قرار دهید. بسیاری از فروشگاه اینترنتی قدرتمند مثل دیجیکالا، باسلام، بیمیتو و .... شبکه های اجتماعی قدرتمندی دارند و روزانه برای این رسانه ها تولید محتوا می کنند، پس دیگر نیازی نیست تا دلیلی بر اهمیت این رسانه ها برای قدرتمند تر کردن فروشگاه اینترنتی شما ذکر کنیم.
8- قیمت گذاری محصولات
خب به یکی از سخت ترین کارها در راه اندازی یک کسب و کار آنلاین رسیدیم. زیرا اگر قیمت کالاهای شما خیلی پایین باشد، شما سودی نخواهید کرد و اگر قیمت ها خیلی بالا باشد، کاربران به دنبال وب سایت دیگری می گردند و از سایت شما خارج خواهند شد. پس چطور باید قیمت گذاری کنیم؟ بهای تمام شده محصول خود را محاسبه کنید خیلی از افراد این ذهنیت را دارند که در ابتدای راه اندازی فروشگاه اینترنتی نیازی به کسب سود نیست و باید محصولات خود را کمتر از بهای تمام شده آن به فروش برسانند، اما این کار اشتباه است. در محاسبه بهای تمام شده کالا فقط قیمت خرید محصول را نباید حساب کنید و سایر هزینه ها مثل هزینه جذب کاربر به سایت، هزینه ارسال و سایر هزینه های جاری مثل هزینه هاست و دامین و پشتیبانی سایت را نیز باید در آن لحاظ کنید. در واقع حتی اگر نمی خواهید در ابتدای کار از مشتریان خود سودی دریافت کنید، در کمترین حالت باید محصول خود را با محاسبه تمامی این هزینه ها به علاوه قیمت خرید محصول به فروش برسانید.
9- بهینه کردن لیست محصولات
وقتی از ایجاد یک تجربه خود برای کاربر صحبت می کنیم، نحوه ارائه محصولات به موتورهای جستجو و کاربران جهت تبدیل آن ها به خریدار ضروری می باشد. اول از همه تصویر محصولات باید با کیفیت و جذاب باشد و در عین حال حجم تصاویر زیاد نباشد که سرعت لود شدن سایت کند نشود. همچنین بهتر است از هر محصول چند تصویر بارگزاری کنید تا از زاویه های متفاوت محصول خود را به نمایش بگذارید. نکته بعدی که باید به آن توجه داشته باشید توضیحات هر محصول است. توضیحات باید جامع و کامل باشد و در عین حال طولانی و خسته کننده نیز نباشد. برای اینکه توضیحات محصول خسته کننده نباشند می توانید مشخصات محصول را به صورت لیست بیان کنید. در بخش توضیحات از تصاویر و ویدیو استفاده کنید تا کاربر راحت تر به ویژگی های محصول شما پی ببرد.
10- کوتاه کردن فرایند خرید
اگر هدف شما افزایش میزان فروش می باشد، باید عوامل حواس پرتی کاربر که منجر به عدم نهایی کردن سبد خرید می شود را حذف کنید. این یکی از جدی ترین چالش های فروشگاه های اینترنتی در دنیا می باشد. در ادامه چند تکنیک برای نتیجه بهتر را بیان خواهیم کرد: • عدم احتیاج به ساخت حساب کاربری قبل از ثبت سفارش • کم کردن مراحل خرید در وب سایت • اگر حالت های ارسال متفاوتی دارید مطمئن شوید که گزینه ای که از همه ارزان تر است به صورت پیش فرض انتخاب شده باشد (نه گزینه ی سریع تر) • امکان نحوه پرداخت های متفاوت برای کاربر. علاوه بر پرداخت آنلاین امکان پرداخت در محل و پرداخت به صورت واریز به حساب نیز ایجاد کنید.
01
پیدا کردن حوزه کاری خاص
02
تحقیقات بازار
03
ایده خود را مجدد بررسی کنید
04
کوتاه کردن فرایند خرید
05
رقبای خود را بشناسید